Sessan (Morschheusers Princess)

Tänkte skriva lite om mina egna djur, så vi börjar med Sessan!

Henne fick jag av mamma och pappa för att få ett till djur att sköta om då jag var sjuk skriven en längre tid. Då vi skulle åka och kolla på en kanin, de var inte meningen den dan att vi skulle köpa. Men så låg det en liten dvärg vädur på 6 veckor, ensam i buren längst in. Hon var lika stor som en handflata och vägde som en fjäder. Innan vi hittade Sessan så ville jag ha en svart hermelin kille som skulle hetat Chippen, men så blev det inte. Jag och mamma kunde inte lämna kvar Sessan i affären så de var bara för pappa att se glad ut och betala. Den 7 september 2008 kom min lilla princessa till sitt nya hem! 6 veckor gammal och mega söt.
Hon hade bara varit i djuraffären knappt två dygn, dan innan hade hennes två syskon blivit köpta, Alla tre syskonen är samma färg fast olika täckning - Viltfärgade.

Sessan är min lilla bortskämmda bebis och det kommer hon alltid vara.
I buren är hon en riktig bitch, blir sur när man ska den tomma mat skålen ifrån henne. Allt i hennes bur är hennes. Sessans favortit leksak är hennes rosa/lila boll, den behandlar hon som hennes bebis och hon tycker det är jätte kul att putta. Men på kvällarna är jag tvungen att ta den ifrån henne. Annars har jag en fotbolls spelande kanin på nätterna.
Annars är hon nyfiken och vill vara med hela tiden, Sessan älskar också väskor, speciellt min träningsväska. Den är lagom att sitta i och är jätte intressant att lukta på.

Sessan
född: 26/7 2008
Ras: Dvärg vädur

Sessan 6 veckor gammal, 7 september 2008



Mer bilder hittar du här!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback