24 maj

Grattis till Linnea och Jessica som fyller 18 år idag =)
Puh vilken dag, måndag morgon också.
Stalltjänst på morgonon, tempa och avmaska alla skolhästar, mocka och fixa stallet, sen var de matte. Pallade fan inte att gör nått. Satt på utsidan och läste igenom sammanfattningen av ett kapitel i boken. För vi ska ha prov nästa vecka. Efter matten så tog jag in hästen fixade honom och sen ut o rida.
Jag red på galoppbanan, värmde bara upp där. Han var skit duktig och var nästan inte alls tittig. Därefter red jag i padocken för att rida lite lösgörande, de gick rätt bra han lyssnad bra på skänkeln och gjorde rätt fina öppnor och slutor. Han fattade även vänster galoppen bra (Han brukar fatta vänster galoppen som en treåring för att han är svag) 
Efter lite dressyr så travade vi över en bom på marken och sen tog vi det i galopp och jag la upp bommen på två liggande sockerbitar även de gick rätt bra, det är bara de att han blir så JÄVLA stark så jag kan ju knappt stanna honom. :/ Och Maria vill inte lyssna på mig, för jag vill testa ett annat bett på honom. För det är inte kul att inte äns kunna hoppa en bana då han bara sticker och blir stark.


Mobil bild från förra veckan nån gång.


Jag är så trött på att ta oder från andra hela tiden.
Puss :*




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback