Mia - my lovely budgie

Tänkte fortsätta att skirva om mina djur så nu blir det Mias tur!

Hur hon blev min:
Mia ägde först min morfars dåvarande flickvän Rita som hade haft henne ett bra tag.
Men när Rita blev sjuk så fick morfar ta över henne, så hon fick sällskap av min morfars andra två fåglar, Pippis och Ärland. Efter som att Mia är hög i rang så funkade det inte mellan henne och Pipis (som var Fimpen lilla syster) Så då fick mina kusiner Pipis och Mia och Ärland var kvar hos morfar.
När morfar ville göra sig av med fåglarna och min älskade Pinglan dog så fimpen blev ensam och mina kusiner bara också bara hade en fågel kvar så fick jag mia, och mina kusiner Ärland.
Eftersom att morfar åkte och reste varje halv år till Cypern efter att Rita dog så passade vi hans fåglar närstan hela tiden, det var då jag hade alla mina älsklingar hemma hos mig. Mia, Fimpen, Pinglan, Ärland och Pipis




Namn: Mia
Ålder: mellan 9-11 hon har haft 4 eller 5 ägare innan mig, så vi vet inte riktigt.
typ av Fågel: Undulat
Färg: ljus gul och ljus grön

 

 

Mia är en äldre dam med mycket egna starka åsikter, allt ska vara på hennes sätt och vis.
Hon har en stark personlighet och är en riktig bitch.
Mia är inte jätte tam, men hon kan sätta sig på fingern/handen om man ska hjälpa henne till exempel in i buren eller till hennes favorit plats i köket. Där hon kan sitta i timmar och kolla ut genom fönstret på alla utanför.
Annars är hon expert på att rymma och att reta Sessan.
Hon har inte fattat att Sessan är 40 gånger tyngre än henne. ;D

 


Hennes favorit plats i köket


Fimpen tyckte hon värkligen om :')

Mer bilder hittar du här!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback