Hemma igen

I från Dalarna/Orsa http://www.orsagronklitt.se/.
Fast denna veckan var ju det med familjen, Och vi har haft det jätte bra, 25 - 30°c varje dag och gjort saker hela tiden.
Så vad gjorde jag i Dalarna?
Söndag 31/7 - Åkte vi dit, packade upp och åt mat på resturangen på Grönklitt.
Måndag 1/8 - Var vi i Nusnäs där dom gör dalahästarna kikade lite och kollade på alla stora bussarna som kom med tyskar xD Jag - "En buss kommer lastad" Bror -"Med vad då?" Jag - "Tyskar! haha!"
På kvällen gick vi ner till Rädsjön som inte ligger långt i från stugorna och bade lite och paddlade kanot.

Tisdag 2/8 - Åkte vi till Vomhus på förmiddan, men det var helt dött där, så det blev inte många minuter. Annars brukar det sitta gubbar och fläta korgar som är rätt intressant och se på. Efter det så åkte vi ner till Orsa och var inne i en loppis/antik affär, sen bar det av till Mora och deras gå gata som inte är speciellt lång, men jag fick köpt mig ett par mjukisbyxor på Intersport. Sen blev det go kart, målet var att jag skulle vinna över lillebror, men det gick inte så bra med den saken. Jag kom iaf inte sist av alla som körde. På kvällen åt vi på resturangen igen.

Onsdag 3/8 - Åkte vi till Rättvik eftersom att det var Classic Car Week hela veckan med massa fina bilar från -20,-30,-40,-50 och 60 talet. Sen fortsatte vi siljan runt.

Torsdag 4/8 - Blev det Leksands sommarland ( http://www.sommarland.nu/ ) BADA och åka massa rutschbanor. På kvällen blev det grill buffé och musik i resturangen.

Fredag 5/8 - Hade pappa fått nackspärr och ont i ryggen av alla rutschbanor i Leksand så då blev det att vara hemma och ta det lugnt i stugan. Vi grillade och spelade kubb iaf.

Lördag 6/8 - Åkte vi till Nittsjö keramik, där det blev två nya djur till min sammling. Efter det åkte vi till Styggforsen som är ett naturreservat där vi promenerade lite, men jag glömde kameran den dan :( Och det är väldigt fin natur att fota. Sen blev det skattungbyn för att fika. Dom har världens goaste hemma gjorda våfflor.
På kvällen blev det buffé i resturangen och packning inför hemresan
Söndag 7/8 - Åkte vi hem.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback