Världskuppen i Oslo

Kollade på världskuppen i hästhoppning idag som gick i oslo.
De var två svenskar med. Alexander Zetterman med Isaac och Malin Baryard Johnsson med H&M Tornesch 1042.
Alexander hade inte en jätte bra dag kanske han slutade med 16 fel, Isaac såg lite loj ut och hade ingen bra galopp igenom banan. Men dom är ändå ett lovande ekipage för framtiden i världskupps sammanhang.

Malin och Tornesch gjorde den bästa ritten av alla i grunden enligt mig. Fokuserade till 110% och röde inte en ända bom. Och vilka språng han gjorde(!). Jag blir bara mer och mer imponerad av den hingsten för varje gång jag ser honom. 
I omhoppningen hade dom 8 fel som jag tycker att malin ändå ska vara nöjd med. För det var ingen jätte dålig ridning av henne. I två kombinationen kom dom väldigt snätt och klarade räcket in men oxern ut blev lite för lång och Tornesch fasnade tyvärr i hinderstödet. Men nästa vecka är det Helsingfors som gäller så det är bara att ta nya tag.
Dom slutade för övrigt på en sjunde plats och tog 10 världskupp poäng.  




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback