About me

Tänkte göra en liten presentation.
Jag heter Rebecca Morschheuser
Född: maj 1991
Bor: Göteborg
Familj: Mamma, pappa, lillebror, lillasyster och två djur (Sessan och Mia)
Intressen: Foto, djur, smink, design av olika slag.
Övriga intressen: ridsport, skor, mode/kläder, träning
Gör: Just nu går jag på komvux och är klar maj 2012

När började jag blogga?
Våren 2008

Varför började jag blogga?
Först var det för att få skriva av sig lite då och då.
Nu är det för att få skriva av sig, dela med sig av olika saker, tipsa och ge idéer.


Eftersom jag skriver om mina största intressen här så tänkte jag skriva lite bakrund till mna intressen, ridsport, foto och smink.

Ridsport:
Enligt min mamma så har jag tyckt om hästar sen jag i princip föddes, men jag började rida första gången när jag var 4 år på Nääs ryttarförening. Dom hade prova på att rida på 10 lektioner. Men efter dom lektionerna kunde jag inte fortsätta pga, att pappa blev arbetslös.
När jag var 6 år började jag igen på Mölndals ridklubb och där blev jag fast i 10/11 år.
2008 fick jag chansen att hjälpa min morbror med hans häst 6-7 dar i veckan i några månader, vilket gav mig väldigt mycket.
Augusti 2008 började jag på Hallands ridgymnasium som idag heter Sveriges ridgymnasium och det var därför jag slutade på ridskolan på våren. För nu fick jag ju chansen att rida 3-6 dar i veckan. (gratis) haha! Mina tre år på HRG/SRG fick mig att utväcklas rätt mycket som ryttare tack vare olika tränare och så många olika hästar jag har fått sitta på. Men hösten 2010 så gick mina knän sönder och min läkare och sjukgymnast tyckte inte att jag skulle rida längre. Ändå fortsatte jag rida tills jag själv kände att de inte blev kul längre för att jag hade så ont.
Mitt mål är att få mina knän fixade så man kan komma upp på hästryggen igen. En gång hästtjej alltid hästtjej!

Smink:
Mitt intresse för smink började nån gång i 1an på gymnasiet (2007/2008) och sen dess har det bara gått uppåt.
Jag är självlärd genom att ha läst bloggar, tidningar, övat och testat mig fram. vilket jag tycker har gett bra resultat. Min dröm är att utbilda mig till make up artist, men eftersom att utbildningen kostar runt 50.000 kr och att man inte får något studie stöd från csn så ligger den drömmen på is lite tills jag har sparat pengar.
Foto:
Intresset växte fram när jag fick min mobil med en lite bättre kamera (2 Megapixel), men självklart ville jag ha en riktig kamera så efter mycket slit på sommar jobbet och ett envist sparande så på hösten 2007 köpte jag min första systemkamera (Canon eos 400 d) Och med den har jag lärt mig mycket. Efter de har min fotoutrustning bara expanderat och mer kommer det att bli. 
Men sen har jag också suttit och läst bloggar, tidningar osv.. testat och övat.
Här kan du se vad jag har för fotoutrustning


studenten 1 juni 2011
3 maj 2011, min 20 års dag

Uppdaterad 14 mars 2012



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback