fredag kväll

Visst att jag tycker om sommaren, men jag och min kropp har svårt för värmen. blää på det!

Företags ekonomi provet gick inte alls, jag kollade lite på det och efter en kvart lämnade jag in ett blankt prov.
Svenska nationella gjorde jag iaf :D Men jag lämnade inte in pm'et för att min dator inte hade sparat allt jag hade skrivit i word dokumentet = jag kommer få skriva om allt renskrivet igen, suck!
Efter all skola tömkörde jag min lilla ponnyhäst de gick rätt bra, för de var ett tag sen jag tömkörde honom nu, men jag har sagt till mig själv att jag ska göra det MINST en gång varannan vecka hällst varje vecka.
FY på Becca!
Imon ska jag till Lisebergs helvetet för att de är gratis dag för alla komunalare. Ska dit en stund och checka läget dricka nån milkshake och åka balder tror jag. Sen ska jag hem och sova/vila. Har sån jävla träningsvärk sen hoppningen igår.
Just de ja den har jag inte berättat om. Hoppningen gick bra, förutom att jag rammla av (som vanligt), var helt svimfärdig tack vara värmen och att jag och "min" häst måste öva på en hel del för att hoppa en sån bana som vi gjorde.

Becca måste öva mer på:
Den mentala biten i ridningen.
Lägga mer energi på de posetiva.
trampa ner fötterna/hälarna bättre
Inte knipa med knäna under språnget
Balansen

Becca måste träna med Dublin:
Ridbarheten mellan hindren
Lydnad
Han ska kunna gå i en sammlad/kontrolerad galopp utan att behöva stanna på hindren.

Funderar på att testa ploppbettet på honom nästa hoppning och se hur de funkar, annars funderar jag på att köpa ett tränsbett med kopparrullar så han inte kan bita tag i bettet på samma sätt. För man vill ju ha lite koll och kontakt med hästen när han rusar mot hindrerna.



Puss :*




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback