30 mars

Puuh vilken dag! De börjar med att jag har 4 minuter till tågen när pappa släppte av mig, sen när jag väl han med 07.02 tåget så blir det först försenat tack vare ett annat tåg som stod i vägen, sen så bestämmer sig västtrafik att ställa in de tåget och hänvia till nästa. Så de var bara att springa till 07.17 (hade 3 minuter på mig). När jag väl sätter mig på de tåget inser jag att jag har tappat mitt busskort. Jag får panik och pratar med tågvärden som är så snäll och bjuder mig på resan till anneberg. Väl på annebergs station när jag hoppar på bussen till skolan, själler busschafören ut mig för att jag inte kan sms koderna utantill :@ Men jag pallade inte att ta en diskution med honom utan bara satt mig snällt på bussen. När jag äntligen kommer till skolan ser jag att jag får jobba med Janne idag, Blää! jag hatar att jobba med honom för att han inte gör nått. När vi slängt ut alla hästar i hagarna, tar jag som vanligt och hämtar en skottkärra och börjar mocka. Och då står janne fan och snackar med andra ist för att hjäpa till och säger att han ska fixa lite saker innan han kommer ner igen. Så när jag har mockat alla boxar utom två så bestämmer jag mig för "Nepp, dom ska Janne får ta och skiter i dom två sista boxarna".
När jag hade mockat klart min sista box hade han faktis mockat en av sina två.
Jag bad honom att göra hö påsarna då jag har börjat känna av min allergi igen. Visst! han gör lunch påsarna och halva em påsarna och sticker sen.
Efter de så gör jag klart resten av stallet, vår städar HELA gårdsplan och fixar med tvätten så gick jag ut och knäppte lite fina vår bilder med kameran.
Det blev en relativt lugnt efter morgon strässen och lunchen.
Så idag red jag Quando på galopp banan och padocken med Johanna och Linnea. Jag säger bara fy fan va skönt och roligt de var. Jag kännde bara, Nu fattar jag varför jag älskar detta. efter en jobbig vinter. De blev en hel del race i paddocken och både Helmuth och Quando bara älskade att få komma ut i det fina vädret. Visst det blev en del jobb i skrit, trav och galopp också. Och de gick rätt bra för att ha ridit honom för första gången.
Ridningen, Quando, Linnea och Johanna gjorde värkligen min DAG! Tack <3

På em "stalltjänsten" så hände lite mer tråkiga saker, men jag är för trött för att fortsätta skriva just nu.

Pojkvän kommer hem imon <3 love it!
Puss :*



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback