30 april

Puuh! Idag var det sista dan på stalltjänsten för denna veckan. =)
Hade företags ekonomi och svenska även på shemat idag. På båda lektionerna gick vi igenom inför prov.
Alla dessa prov innan sommar lovet.
Red min älskling idag, försökte hitta framåt bjudningen genom att rida ute på galopp banan och i padocken. De gick jätte bra! Gjode lite lösgörande också, för de behövs ju alltid. Hade jätte tur med vädret när jag red ute, pricis innan jag skulle ut regnade de, sen jag jag red var de uppehåll hela tiden fram tills jag var helt klar ute på banan, då kom regnet igen =P Igår hoppade vi lite, och även de gick jätte bra. Den ända missen jag gjorde var att jag råkade lägga honom lite fel på ett räcke. Men de rättade vi till snabbt en gång efter. Imon får han en välförkänt vila, funerar på att han ska få vila både lördag och söndag, så han är pigg och fräch till nästa vecka.
Annars tänkte jag skritta ut om jag hittar nån att rid med på söndag, annars blir de galopp banan igen.
På måndag blir de nog lite markarbete med bommar och kavaletti.

Och nu ska Becca ha en väl förkänad vila i sängen, imon blir de övningsköra och fest hos Johanna på shemat.
På måndag fyller jag år och då ska jag, mamma, lillebror, morfar och hans flickvän på resturang - GÖTAS!
Pappa åker till stockholm på söndag eftermiddag.

Puss :*



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback